Sport: Cwiczenia dla kobiet w ciazy

Ciąża to czas, kiedy w ciele kobiety zachodzi szereg zmian. Większość kobiet znacznie przybiera na wadze, ich sylwetka zmienia się, pojawiają się rozstępy, nierzadko także cellulit. Tego typu zmiany są dość trudne do wyeliminowania, zwłaszcza po porodzie, gdy przybywa obowiązków nad pielęgnacją malucha.pościel dziecięca sklep internetowy Co zatem zrobić by w trakcie ciąży utrzymać dobrą formę?iasfsfgsdg.zagan.pl Przede wszystkim należy pamiętać, że ciąża to nie choroba i nie tylko można ale nawet należy w miarę możliwości zadbać o kondycję fizyczną. Podczas ciąży w organizmie kobiety zachodzi wiele zmian, w związku z czym wiadomym jest, że przyszła mama nie może sobie pozwolić na standardowy trening siłowy czy męczące ćwiczenia.

Jak zatem ćwiczyć, by nie zaszkodzić sobie i dziecku? Obecnie coraz więcej siłowni i klubów fitness w swojej ofercie uwzględnia także specjalne zajęcia dla kobiet w ciąży. Najbardziej rozpowszechnioną formą zajęć jest pilates. Zajęcia te opierają się głównie na ćwiczeniach wzmacniających ciało, najczęściej przy użyciu piłki gimnastycznej. Dodatkowo podczas tego typu zajęć kobiety uczą się prawidłowego oddychania oraz kontrolowania oddechu, co jest bardzo istotne już podczas porodu.

Kolejną formą aktywności fizycznej idealną dla przyszłej mamy jest aqua aerobic. Jak sama nazwa wskazuje, jest to połączenie ćwiczeń charakterystycznych dla aerobicu z zajęciami w wodzie. Tego typu aktywność nie tylko wzmacnia mięśnie ale także rozluźnia, relaksuje oraz odciąża kręgosłup, który jest znacznie obciążony, zwłaszcza pod koniec ciąży. Przyszłe mamy mogą także skorzystać z zajęć jogi. Tego typu ćwiczenia opierają się głównie na prawidłowym oddychaniu oraz wzmacnianiu mięśni i polepszaniu koordynacji ruchowej. Zajęcia z jogi dodatkowo pozwalają się zrelaksować i wyciszyć, co ważne dla przyszłych mam.

http://adrian-masazysta.pl/