Sport: Czym jest slow jogging

Jogging to świetny sposób na wypracowanie kondycji, wzmocnienie mięśni oraz wyrzeźbienie sylwetki. Początkujący biegacze jednak często tracą zapał już na początku przygody z bieganiem. Zakwasy i zbyt szybkie uczucie zmęczenia nie działa zbyt motywująco. Jak zatem biegać, by stopniowo wypracować formę, nie zrażając się do treningu? Idealnym rozwiązaniem będzie praktykowanie slow joggingu! Jak sama nazwa wskazuje jest to rodzaj powolnego biegania. Slow jogging jest idealną opcją dla początkujących biegaczy, osób, które nie mają wypracowanej kondycji lub dla tych, którzy nie chcą się przemęczać podczas treningu. Głównym założeniem slow joggingu jest to, by biegać w takim tempie, by oddech był cały czas wyrównany.

Należy zatem ustalić taką prędkość biegu, w jakiej bylibyśmy skłonni prowadzić swobodną rozmowę. Slow jogging jest idealną formą treningu nie tylko dla osób początkujących ale także dla starszych- tego typu bieganie nie obciąża w takim stopniu stawów jak standardowy jogging, w związku z czym jest bezpieczniejszy. Bez wątpienia zaletą slow joggingu jest to, że mimo, iż wymaga mniejszego nakładu sił, działa wzmacniająco na nasze ciało. Poprawia nie tylko kondycję, wzmacniając mięśnie ale także usprawnia pracę układu oddechowego. Regularne uprawianie slow joggingu pomaga nauczyć się kontroli oddychania, usprawnia także metabolizm, przyspieszając proces spalania tkanki tłuszczowej.

zakład pogrzebowy piaseczno